Beste GroenLinksers,

We zijn als GroenLinks Zuidoost Drenthe blij met jullie als leden van GroenLinks en in 2019 gaan we weer een vuist maken bij de verkiezingen voor de Provinciale Staten.

In Emmen hebben we voor de tweede termijn van vier jaar Bernadette van der Woude als raadslid. Ze wordt gesteund door Harry van Ommen als commissielid en een steunfractie van ongeveer acht actieve leden. Op 8 november diende GroenLinks Emmen twee moties in bij de raadsvergadering. De motie over een verruiming van het kinderpardon werd aangenomen en de motie over een correcte uitvoering van de WMO (de Wet Maatschappelijke Ondersteuning) haalde het niet, maar op het belangrijke onderwerp van de thuishulpverlening houden ze zeker de vinger aan de pols.

In Borger-Odoorn is een ook weer een fractie van GroenLinks actief. Pieter de Groot is het raadslid; hij wordt gesteund door 4 steunfractieleden.

In Coevorden zijn Jerry Stoker en Rianne van Leeuwen actief voor het PAC (Progressief Akkoord Coevorden). Jerry Stoker is raadslid en pas geleden is Rianne van Leeuwen beëdigd als burgercommissielid.

Wil je een keer een vergadering bijwonen: de drie fracties zetten hun deur wagenwijd open! Laat wel even weten dat je komt, dan zorgen wij voor wat lekkers bij de koffie. Telefoonnummers en e-mailadressen vind je onderaan deze e-mail.

Het bestuur van GroenLinks wordt aangevoerd door Joke Bakker. We zijn blij dat het bestuur weer voltallig is en dat het met veel aandacht richting geeft aan de koers van GroenLinks Zuidoost Drenthe.

De verkiezingen voor de Provinciale Staten, op 20 maart, komen nu dichterbij en daar willen we graag goed scoren. We zijn al bezig met het vormgeven van de campagne.

Zowel in Emmen als in Borger-Odoorn en Coevorden willen we GroenLinks stevig op de kaart zetten en daarbij is jullie steun en medewerking hard nodig.

Wil je meehelpen in de campagne met flyeren of canvassen of wil je je talenten inzetten in een ludieke eenmalige actie?

Wil je een keer kennismaken met het bestuur of een van de fracties: laat het ons weten!

Er is veel te doen: samen maken we daar wat moois van!

Hartelijke groet en graag tot ziens,

Joke Bakker, voorzitter GroenLinks Zuidoost Drenthe
jp_bakker@ziggo.nl